
Miałem sen, który skłonił mnie aby wyrzucić na papier, to co teraz piszę. Jest to kierowane do tych „pseudo szamanów”, którzy kierowani osobistymi korzyściami zarabiają na krzywdzie innych ludzi, siebie samego a przede wszystkim prostych ludzi z puszczy Amazońskiej. Dlaczego? Pytacie, bo przez chytrość powodują, że niektórzy z

Chciałbym opisać w prosty sposób, o co właściwie chodzi w ceremoniach Ayahuasca, nie z powodu wymądrzania się, czy udawania jakiegoś mądrego znawcę, ale z powodu potrzeby podzielenia się z moimi doświadczeniami i skromnej wiedzy zdobytej podczas pobytu na tamtych ziemiach. Chcę spróbować połączyć tamten sposób myślenia, bytu i kosmowizję z tutejszym światopoglądem.

Te wzorce są bardziej niż wyrazem jedności stworzenia, zdolności wymienialności światła i dźwięku, zjednoczeniem lub łączeniem dostrzeganych przeciwności, jest dialogiem lub komunią ze światem duchowym i energiami lasu tropikalnego.Sztuka wizjonerska ludu Shipibo przynosi ten paradygmat w formie fizycznej. Można to nazywać "wizualna muzyka".

Ludy Shipibo stanowią jeden z największych grup etnicznych w peruwiańskiej puszczy Amazońskiej. Te grupy etniczne mają swoje własne języki, tradycję i kulturę.Ludy Shipibo są rozłożoną społecznością na terenie regionu Ucayali/Pucallpa wzdłuż rzeki Ucayali. Są one wysoko – uznaną społecznością w Amazonii Peruwiańskiej, jako mistrzowie Ayahuasca, przez wielu aspirujących szamanów Ayahuasqueros i badaczy regionu Shipibo, do nauki języka, pieśni i znajomość medycyny roślin.
Całe malarstwo tkanin, hafty, sztuka i rzemiosło jest wykonywana przez kobiety.

Od najmłodszych lat matki i babcie inicjują kobiety Shipibo w te praktyki. Kobieta Shipibo, opowiadała mi:.."kiedy byłam młodą dziewczyną, moja mama wycisnęła krople jagody piripiri w moje oczy, żebym miała wizję projekty. To odbywa się tylko raz i trwa całe życie"...
Projekty skomplikowanych wzorów Shipibo maja swoje korzenie w świecie nie-oczywistym i niepojętym w duchu lasów deszczowych i wszystkich, którzy tam mieszkają.

i wzorów przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Projekty malarstwa Shipibo są kanały lub przewody do tego multi-sensorycznej fuzji wibracyjnych form, światła i dźwięku. Chociaż w zachodnim kręgu kulturowym wiadomo, że geometryczne wzory są ograniczone w granicach materiału tekstylnego lub ceramiki. Dla ludu Shipibo wzory wykraczają daleko poza te granice i przenikają świat.
Jednym z wyzwań dla zachodniego umysłu jest poznanie relacji między wzorami Shipibo a muzyką. Ludy Shipibo mogą "widzieć" piosenkę lub zaśpiewać patrząc na wzory i odwrotnie malować wzór słuchając piosenkę lub muzyki. Pewnego razu byłem świadkiem jak dwie kobiety Shipibo malowały duży ceramiczny uroczysty garnek zwany Mahuete. Garnek miał wysokość prawie 1 1/2 metry i miał średnicę około jednego metra, każda z tych kobiet Shipibo nie mogła zobaczyć, co namalowała druga, ale oba gwizdały tę samą piosenkę, a kiedy skończyły, obie strony złożonego wzoru geometrycznego, były

Projekty Shipibo są tradycyjnie wykonywane w naturalnej bawełny, lub barwione korą mahoniu (zwykle trzy lub cztery razy), który daje charakterystyczny brązowy kolor. Malują z ostrym kawałkiem „chonta” (czyta się "czonta"- bambus)) lub żelaznym gwoździem, namaczając w soku z zmiażdżonych jagód Huito, który zamienia się w brązowo-czarnoniebieski kolor , wystawione na działanie powietrza.Każdy z projektów jest wyjątkowy, nawet te bardzo małe kawałki i nie mogą być komercyjnie lub produkowane masowo. Kiedyś pewna kobieta „business wóman” chciała zamówić dwadzieścia tysięcy tkaniny z tym samym wzorem. Zamówienie nie mogło być zrealizowane, bo Shipibo po prostu nie mogły zrozumieć pojęcia replikacji identycznych wzorów.

Curandero w efekcie przekształca kod wizualny w akustyczny kod.
Kluczowym elementem tego dialogu magicznego z energii, która przenika tworzenie i jest osadzony w projektach Shipibo, jest praca Curandero lub muraya (Shipibo) z Ayahuasca. W głębokim transie Ayahuasca, objawia szamanowi geometryczne świetliste wzory energii. Te nici dryfują w kierunku ust szamana, gdzie tworzą się piosenki lub Ikaro. Ikaro jest kanałem dla wzorców stworzenia, które następnie przenikają ciało pacjenta szamana przynosząc harmonię w formie geometrycznych wzorów, które równoważą ciało pacjenta.

Zakres wokalu Curandero Shipibo kiedy śpiewają Ikaros jest niesamowity, mogą one wynosić od najwyższej falsetem w jednej chwili, a następnie łagodny jak melodyjna kołysanka. Osobiście z mojego doświadczenia, poznałem to uczucie, że każda komórka mojego ciała unosi się i jest objęta w wszechogarniającej konsolidacji drgań, nawet powietrze wokół mnie wibruje w rezonansie akustycznym z nauczycielem Icaro. Curandero wie, kiedy lekarstwa są tak pełne, że wzór jest wyraźnie odmienny w ciele pacjenta. To zajmuje kilka sesji, aby to zakończyć, a po ukończeniu, geometryczne wzory lecznicze, są osadzone w ciele pacjenta, jest to tzw Arkana. Model wewnętrzny jest oceniany, aby był trwały i chronił duszę osoby. W istocie, terapia Shipibo jest stosowaniem projektu wizjonerskiego w odniesieniu do odbudowy otoczki energetycznej, curandero leczy swojego pacjenta poprzez wykorzystanie projektu wizjonerskiego, każdy człowiek czuje się duchowo przesiąknięty i nasycony wzorami.

Chociaż nie jest to łatwe dla człowieka z zachodu wchodzić i zaangażować się ze światopoglądem Shipibo, który został opracowany odlegle od naszych struktur językowych i modeli psychologicznych, istnieje język symboliczny wyrafinowany i skomplikowany będący podstawą osadzone w tych geometrycznych wzorach.
Podstawowe wzory projektów Shipibo są kwadraty, romby, ośmiokąty i krzyż.

Te mniejsze płynące wzory w geometryczne kształty są energia promieniowania Kosmicznego Węża, który włącza się w ten sposób, stale tworząc wszechświat, więc porusza się. Kręgi są często bezpośrednią reprezentacją Kosmicznej Anacondy, a w kręgu sama w sobie jest centralnym punktem stworzenia.

Istnieje wszechświat harmonicznych drgań, z którym ludzka zbiorowa nieświadomość była zawsze w komunii. Nasz skok ludzki do dawne rytmy kosmosu. Tradycyjne sposoby Shipibo i innych ludów tubylczych nadal odzwierciedlają główny rytmem, a ich opinia o uniwersalnych siłach, jest naprawdę komunią z nieskończonością.
1 Orzeł Mirko
krystal -rzeczywiscie jest to bardzo originalne madre -dziekuje MIRKO
OdpowiedzUsuńDziękuję bardzo :)
Usuń